یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

روغن زیره به عنوان ضد اسپاسم

فروش دوربین ترموگرافی | اسپکتروفتومتر | xrf دستی | FTIR | میکروسکوپ نوری

روغن زیره به عنوان ضد اسپاسم

۱,۶۲۴ بازديد

کپسول نرم زیره باریج در ۲ دوز ۲۵ میلی گرم و ۷۵ میلی گرم ارائه می شود که طبق تحقیقات صورت گرفته، مصرف دوز ۲۵ میلی گرم ترکیب پرل لیمو و زیره به مدت ۸ هفته، تاثیرات مفیدی بر روی کاهش وزن افراد دارای اضافه وزن داشته است و مصرف دوز ۷۵ میلی گرم علاوه بر کاهش وزن افراد، به بهبود پروفایل های متابولیک آن ها نیز کمک کرده است.

زیره گیاهی است دوساله که ارتفاع آن به 30 تا 80 سانتیمتر می رسد، قیمت قرص زیره ریشه اش راست و دوکی شکل و گوشت دار و ساقه اش بی کرک و شفاف است و برگ هایش به رنگ سبز و در قسمت فوقانی ساقه دارای دمبرگ کوتاهی است که انتهای آن به صورت غلافی ساقه را فرامی گیرد، گل آذین آن چتر مرکب و گل هایش کوچک و سفید رنگ است و میوه اش بیضی شکل به رنگ قهوه ای تیره یا مایل به زردو شفاف است .

زیره سوغاتی کرمان است و در کتب قدیم به آن «کمون» گفته می شد. زادگاه اولیه آن کرمان است که نوع سیاه آن در آنجا پرورش پیدا کرده است. بیشتر در سواحل رودخانه ها می روید و زراعت آن به آب زیادی احتیاج ندارد.

دارای رنگ های مختلفی از جمله سیاه، سفید، سبز، صورتی، زرد، قهوه ای و خاکستری است. بذر آن به دو شکل بیضی و دراز است. به طور کلی انواع زیره دارای یک اسانس روغنی فرار است که ترکیبی از چند ماده دارویی و موثر مثل تانن، رزین. صمع، نوعی الکل و کمی ترکیبات نیتروژن است.

معرفی کپسول نرم زیره باریج

کپسول نرم زیره محصول شرکت داروسازی باریج اسانس یک مکمل کاملا گیاهی جهت کاهش وزن، کاهش تری گلیسیرید و کاهش کلسترول خون بوده و حاوی مواد موثره زیره می باشد. گیاه دارویی زیره جزو ترکیبات موثر کاهش دهنده وزن در مکاتب طب سنتی و طب هندی به شمار می رود زیرا با افزایش سرعت سوخت و ساز در بدن باعث شکسته شدن مولکول های چربی (lipolysis) می شود.

تحقیقات انجام شده بر روی گیاه زیره نشان داده است که این گیاه می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از اکسیداسیون اسیدهای چرب غیر اشباع جلوگیری کند. علاوه بر این زیره خواص ضد نفخ، باد شکن و مسکن درد های دستگاه گوارش نیز می باشد. نتایج آزمایش ها نشان می دهد که کاهش مصرف غذا، کاهش لپتین پلاسما، کاهش گلوکز، کاهش مقاومت به انسولین و کاهش چربی، همگی از تاثیرات مصرف زیره می باشند.

از خواص و ویژگی های گیاه دارویی زیره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅ زیره تسکین دهنده آرام کننده شکم است

✅ زیره برای رفع مشکلات شکمی و روده ای موثر است.

✅ از زیره می توان جهت تسکین و درمان سرفه استفاده کرد.

✅ روغن زیره به عنوان ضد اسپاسم در نظر گرفته می شود.

✅ دانه های زیره به کم کردن انقباض سرخرگ ها و رگ ها کمک می کند و فشار خون را پایین می آورد.

✅ مصرف دانه های زیره به بهبود ترشح آنزیم های گوارشی کمک می کند و سرعت هضم را افزایش می دهد.

روش مصرف کپسول نرم زیره ۷۵ میلی گرم

به منظور مصرف این فرآورده می بایست ۲ مرتبه در روز، در وعده های غذایی ناهار و شام، هر بار یک عدد کپسول نرم زیره ۷۵ میلی گرم باریج را پس از غذا به همراه مقداری مایعات میل نمایید. در اثر مصرف مقادیر مناسب و توصیه شده این فرآورده دارویی تا کنون هیچ گونه عارضه جانبی مشاهده نشده است.

معرفی محصولات مشابه

کپسول نرم لیموترش باریج یکی دیگر از محصولات کاهش دهنده وزن شرکت معتبر و قدیمی باریج اسانس می باشد که مصرف همزمان آن به همراه کپسول نرم زیره باریج به منظور کم کردن وزن توصیه شده است. شما می توانید مشخصات و تاثیرات درمانی این محصول را نیز در فروشگاه آنلاین پاک تن طب مشاهده کرده و در صورت تمایل نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

تیزانیدین چگونه کار می کند؟

تیزانیدین یک آگونیست آلفا ۲ آدرنرژیک مرکزی است. این ماده با مسدود کردن پالس های عصبی (احساس درد) که به مغز ارسال می شود کار می کند. این دارو موجب کاهش سیگنالهای عصبی مغز برای انقباض عضلات میشود. با کاهش سیگنال های عصبی از مغز، عضلات می توانند آرام باشند. این کمک می کند تا سفتی و درد عضلانی، اسپاسم یا اسپاستیک (ترکیبی از سفتی و اسپاسم) تسکین یابد.

شکل 1: مکانیسم عمل تیزانیدین

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.